A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Tuesday, July 7, 2009

A summary

Just some quick update. Gua sangat sibuk lately dan barely ada masa untuk bermalas-malas. Even waktu tidur pun gua sudah hampir takde due to dual-job yang gua ambik sekarang. Apa gila siang malam kerja?

Training gua dengan Petrosains hampir tamat dan by next week sudah boleh mula bertugas sebagai full-fledged volunteer. Hampir semua exhibit gua dah master, especially heli simulator, best oh! Between these two jobs, gua personally lagi suka dekat Petrosains depsite payment dia tak ke mana pun. Lots of new friends and plenty of interesting people to meet everyday. Gua memang seronok dekat sini.

On the other hand di waktu malam gua kerja dekat media hub company yang deal dengan news dari oversea. Gua bukan journalist, gua cuma buat news clipping dan kerja-kerja yang related dengannya. Payment wise, sini lebih tinggi dari Petrosains tapi gua takde satisfaction pun. Gua memang terus terang cakap gua kerja kat sini sebab bayaran, bukan passion. Dan masuk minggu ketiga, memang gua dah mula terasa efeknya dengan tak cukup tidur. Mana taknya, 11 pm gua kerja kat sini sampai 8am. 8.30 am gua kat Petrosains sampai pukul 6 pm. You do the math dan fikirlah bila masa gua nak dapat minimum 6 hours of sleep. Dan gua kurang gemar dengan atmosphere kat sini.

Semalam gua lepas habis training Future Energy dekat Petrosains, gua terus rush ke Damai Complex (dekat area Chow Kit) untuk interview dengan SpencerAzizul advertising agency. Memang macam orang gila terkejar-kejar sana sini. It went well, gua rasa. Gua harap gua nailed it dan diorang hire gua lah harapnya.Sebab gua pun memang nak masuk advertising industry. Mudah-mudahan.

To wrap it up, hidup lepas university years abis memang berlainan. Gua harap usaha gua semuanya dipermudahkan Tuhan dan moga-moga gua dapat menjalani kehidupan yang lebih baik dari sebelum ni. Gua takkan toleh belakang dan semua yang dah lepas, takkan gua usik lagi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails