A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Monday, December 7, 2009

Lu restrict diri lu,ertinya lu ni loser.

Sebenarnya gua memang dah kurang rasa berkobar nak menulis. Selain dari rasa malas, gua juga rasa pengisian dalam ni kurang intelek dan tak mencerminkan latar belakang gua...eh kejap, ni blog bukan jurnal! Anyway, gua baca balik posting gua memang jelak ah. Kejap-kejap bitching pasal emosi la, lonely la, cis apa nak jadi tah. Gua rasa..uhmm kali ni gua nak letak video Nokturnal Mortum ah memandangkan gua tengah gila dengar band NSBM dari Ukraine skang. Ye, diorang NSBM, peduli apa gua. Bukan gua Yahudi pun. Oo sebab Nazi racist la ye? Gua pun pikir gak kadang-kadang, takkan takde orang yang tak bersikap racist walau sedikit. Ahah, a point to ponder eh? Okay okay baik layan Nokturnal Mortum - Tears of Paganism/ Lunar Poetry.



Pada gua, elemen simfonik dan folk yang menonjol dalam band ni ah yang buat gua tertarik. Gua bukan fan pada sound production yang lo-fi, necro dan kering, jadi gua sebenarnya agak kecewa dengan kualiti productionnya ah, tapi musicnya, superb. Yang kelemahan gua nampak adalah, vokal dia reverb banyak betol, sampai tenggelam dan susah nak faham apa dia cakap (again, disebabkan kualiti recording yang necro as fuck), guitar juga agak tenggelam tapi masih boleh dengar apa diorang main dan drum..ahhh drum ni gua suspect either pakai drum machine atau pakai digital drum. Bunyi tak organik. Lain-lain dari tu, suma memang hebat.Gua dengar intro Tears of Paganism aje pun dah meremang (takde la meremang tapi you'll get what I mean,no?). Nokturnal Mortum sekarang berada dalam heavy rotation gua dalam iTunes selain dari Delerium, Sleepthief, Disgorge, Atheist, Dargaard dan Brian Eno. Dan gua jugak bikin Tears of Paganism jadi ringtone gua. Amacam, licin tak? Heh. Lain kali gua letak Reckless Tide pulak haha.

No comments:

Related Posts with Thumbnails