A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Tuesday, February 16, 2010

If I can make fire out of me, I'll be fiercely burning by now

Pukimak lu ah, lu sapa nak suruh gua berubah? Lu sapa? Soalan paling pentingnya, siapa lu? Apa signifikan lu dalam hidup gua? Kalau gua berubah pun, apa gua dapat dari lu? Kadang-kadang gua jadi rimas dengan orang yang sibuk nak suruh gua berubah. Tak kira la lu cun ke buruk ke kurus ke apa ke, bila dah sampai tahap suruh gua berubah memang gua menyirap terus gua pandang hina ah. Asal dari muka cun gila terus gua rasa muka macam anjing. Anjing okay! Rasa nak terajang aje sampai kemik.

Heran, kawan apa macam tu kalau tak boleh terima gua luar dalam? Bukan patut kawan terima ke baik buruk kita? Tu pada definisi gua ah. Kawan gua minum, ha pegi la minum. Lu tetap kawan gua. Kawan gua kaki weed, lu tetap kawan gua. Kawan gua kaki main pompuan, lu tetap kawan gua. Jadi apa pukimaknya nak gua berubah? That is just fucking absurd. Bodoh. Kalau lu rasa gua takleh suit in jadi kawan lu sebab personality gua lain dari kawan-kawan lu (yang gua nampak sebenarnya diorang poyo dan bimbo), so be it. Gua tak heran. Sebab tu gua memang susah nak percaya orang. Sebab kewujudan bangsat-bangsat macam ni lah. Appearance bagus, tapi perangai suka judging orang ni buat gua muak. Gua tak pandang lah wei appearance lu lebat mana pun tapi perangai bangang, gua jadi sakit hati. Tak payah cakap la, dari pandangan lu pun gua tau la cemana lu anggap gua cemana.

Ada bagus jugak gua jadi macam ni, tak payah nak fikir banyak. Yang gua ada, diri gua dan sedikit kawan-kawan yang gua percaya. Sebab gua tak banyak cakap, lu ingat gua sombong? Sebab gua pakai baju hitam memanjang dengan logo tah apa-apa tu, gua sembah setan? Bodoh, penat aje belajar tinggi, lu tetap takde beza dengan orang lain. Wei, gua ni, bukan setakat je luaran, dalaman gua ni lu tak tau. Gua upset. Satu lagi insan yang gua ingat pandai menilai orang, tapi gua silap. Rupanya sama saja macam pukimak lain kat luar sana. Nampaknya gua masih banyak nak belajar pasal rasa percaya kat orang ni.

No comments:

Related Posts with Thumbnails