A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Tuesday, September 22, 2009

There was this time...

SEMESTA 10's, 2001. Lama dah ni. Masa tu pun badan gua sedap-sedap lagi. Masih berotot. Ok tu tipu tihihi. Kitorang kalah pun, tapi ada kenangan yang kuat dalam tournament ni. Haha. Gua ingat sebenarnya gua tak fit pun nak main untuk ten side (sebab badan gua memang besar, jisim memang superb macam tank), tapi coach still hantar gua masuk team ni.

Antara yang gua masih ingat:

- The whole team dah line up nak masuk padang, sekali ramai gila tak lepas masuk. Sebab kuku panjang! Haha. Mana boleh kuku panjang. Nanti scratch muka orang tak ke naya. Buat yang tau rules and regulation rugby, mana bole kuku panjang. Jadinya kami kena halau keluar padang potong kuku dulu lol. Coach dah siap sedia ngan 3,4 nailclippers. Dah expect la tu menda camni jadi. Alahh budak lelaki, mana la nak jaga sangat kuku, ya dok (nampak sangat gua selekeh)?

- Ada sorang mamat ni lari laju gila, gua dah nak putus nafas kejar. Last sekali gua rentap aje dia. Sraaaaap koyak gak la jersey dia sikit, belum tambah dia terlambung kena tarik. Kesian. Siapa suruh lari laju-laju.

- Raihan (our hooker; bukan pelacur la tolol) masa bola line out, instead of rebut and grab the ball, dia pergi tap aje. Tak heroic langsung. Terus jadi bahan kutukan untuk sepanjang tahun. Like, wtf sial pergi tap?

-Masa menunggu turn team kitorang punya match, unexpectedly gua jumpa cross stitch dalam beg boots gua. Abes tu gua terus la sudahkan cross stitch tu. Cantik pulak tu. Metrosexual ke apa kan? Ada je duk bantah, apa sial buat aktiviti macam pondan, lu dalam sport yang serba masculine okay! Gua peduli apa. Masa tu form berapa tah, kelas art memang ada belajar cross stitching, big deal. Buat ajelah kan. Ironic betul, cross stitching sementara menunggu match rugby. Macam tak kena aje kahkah.


Yeah, kami kalah. But it was one of the best moment masa sekolah dulu. Yeah, it is.

No comments:

Related Posts with Thumbnails