A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Monday, December 1, 2008

Bye bye Wohlenburg machine!

Oh hari ni hari terakhir aku kerja dekat unit percetakan. Nothing much to do pun sebab most of the works dah diselesaikan orang sesi siang. Jadi aku cuma datang lepak-lepak. Pi borak-borak dengan Men, duk ikat buku-buku yang nak dihantar ke sidang konvo esok. Lepas ni dah takde ah nak pi bermain-main kat machine Wohlenburg tu, nak duduk kat sofa busuk kat tepi tangga sambil mengutuk-ngutuk, atau pun duk berebut nasik konvo dengan staf lain and most importantly takde ah nak punch card. Sebulan yang bergelumang dengan kertas dan mesin. Sebulan yang mencabar. Sebulan yang penuh dengan usaha untuk kembalikan kewarasan. Sebulan yang penuh dengan macam-macam ujian. Ah hey, aku masih hidup, tu paling penting!

Tepat pukul 5 aku blah dari situ. Esok kena datang kembalikan borang claim. Ah duit cepat mari ke sini!

Aku harus cari cara untuk menghilangkan rasa celaru ni. Uh bulan December ni aku nak buat apa ah?

Mungkin berusaha ambil lesen kereta. Sebab aku pernah bercakap dengan si dia yang aku nak ambil lesen kereta. Never mind lah, dia tak perlu tahu pun. Aku buat untuk lunaskan janji aku kat diri sendiri.

Atau mungkin lepak seolah-olah aku akan hidup 1000 tahun lagi.

Atau mungkin aku boleh mulakan menulis resume aku, memandangkan pengajian aku tinggal 1 semester saja lagi. Bersedia dari awal, iya?

Atau mungkin aku boleh sambung internship aku kat agency lama?Eh tu aku tak tahu la.

Atau mungkin aku boleh duduk berkurung dalam bilik selama sebulan tanpa buat apa-apa.


Option terakhir tu macam kool. Kan kan?
.
.
.
Tak?

Cam orang gila ya? Yelah aku tau lah aku ni perangai tak waras sekarang. Habis tu kau ada solution terbaik ke? Bak cakap sekarang la wei.
.
.
.
.
Apa gila cakap sorang-sorang.





No comments:

Related Posts with Thumbnails