A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Wednesday, November 5, 2008

Angelica

Aku tak boleh masuk tidur lepas solat Subuh tadi. Tambahan pulak hujan tiba-tiba. Sejuk. Apabila hujan aku akan rasa down dan sedih. Dah seminggu lebih dah bila aku bangun tidur aku rasa sedih. Apa lah.

Aku mimpi semalam. Aku mimpi dia datang tegur aku dan minta berbaik semula. Tapi tu cuma mimpi. Bukan ada apa pun. Dan dalam mimpi tu aku ternampak satu Word document yang dia tulis, pasal betapa semua ni tak sepatutnya berlaku. Sepatutnya kami berbaik. Tapi tu cuma mimpi kan? Tu yang aku bangun aku rasa hati ni macam rabak. Adoi.


"Where are you tonight?,
Wild flower in starlit heaven,
Still enchanted in flight,
Obsessions lament to freedom,
A timeless word, the meanings changed,
But I'm still burning in your flames,
Incessant, lustral masquerade,
Unengaged, dimlit love didn't taste the same,
And I still wonder if you ever wonder the same,
And I still wonder..."

Angelica, Eternity 1996 (by Anathema)

Aku berharap lain kali aku boleh bermimpi dan berjumpa dia lagi, tapi kali ini bila aku bangun tidur itu semua jadi realiti. Kalau lah semudah tu kan?

p/s: Lepas aku post entry ni,aku sambung tidur balik, dan aku mimpi lagi pasal dia. This time aku mimpi aku naik bas dengan dia. Kami berbaik semula and everything seems to be ok balik. But ye lah, semua tu mimpi. Bila aku bangun aku jugak yang menitik air mata. Kadang-kadang aku fikir, dia ada tak terfikir pasal aku,kat sana?

No comments:

Related Posts with Thumbnails