A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Tuesday, November 18, 2008

Fo Fo


Masih berada dalam recovery period. Rasa sedih tu tak pernah hilang, apa lagi rasa rindu. Tapi aku terasa ada sedikit perubahan. Tidur malam aku kembali seperti sedia kala,sekalipun tanpa mendapat sms selamat malam dari dia macam dulu. Aku terasa ebih dekat dengan Yang Maha Pencipta. Kadang-kadang aku malu dengan diri sendiri, bila dah susah baru nak ingat dekat Tuhan. Dulu masa senang mana ada aku nak ingat. Seronok memanjang. Peduli apa. Tapi bila dah jadi, baru nak teringat. Syukur nyawa aku tak kena tarik masa tengah leka. Kan?

Aku perlu membuat perubahan. Sewaktu dengan dia, aku banyak dihujani nasihat daripada dia. Tapi haram aku nak berubah. Ego aku lebih penting dari segala-galanya kot. Aku lupa yang bila berada dalam relationship, perlu ada tolak ansur. Ah, pertama kali memang awkward, aku selalu pujuk diri sendiri. Itulah aku, mencipta alasan demi self conformity. Balik-balik, first time dow, takpe. Ingat main game ke? Hati orang tu, tak payah jaga? Lepas dah putus baru nak gelabah. Habis putus semangat. Habis hilang rationality. Macam orang gila pun ada. Apa gila tengah hisap rokok tiba-tiba menangis? Aku memang akui lah, ego aku tinggi. Bila aku tengok perpisahan tu terjadi, ego aku runtuh. Terus jadi macam orang tak betul. Hilang segala 'cool' semua.

Sewaktu bersama dengan dia, aku punyalah seronok. Oh gila seronok. Mana pernah ada aku sayang perempuan macam ni punya gila. Aku selalu pandang negative kat perempuan, well dari segi kerja ke belajar ke aku takde hal. Maksud aku dari segi building a relationship. Macam, ah perempuan ni bukan nak kat aku pun, mesti sebab aku takde rupa, takde duit la blablabla. Tapi bila dia terima aku,semua tu lenyap. Tapi aku lupa satu,ego aku. Tinggi sangat. Hasilnya nilah, berpisah. Seringkali aku anggap dia anugerah terbaik dari Tuhan untuk aku, sampai kadang-kadang aku rasakan semua yang berlaku ni mimpi yang terlalu indah sampai aku tak nak bangun dari tidur. Aku sering panggil dia sayang, sebagai tanda kasih aku dekat dia. Haih, biarlah panggilan sayang tu hanya untuk dia seorang sampai bila-bila. Tiada siapa mampu ganti dia. Ah, dia terlalu unik pada aku. Boleh pulak aku lupa role aku dalam relationship adalah untuk jadi ketua yang memandu perjalanan. Ah, mentah sungguh aku.

Kawan-kawan ada juga memberitahu aku agar lupakan dia dan teruskan hidup dan mencari yang lain. Eh, aku bukan desperate pun. Namun ada seorang teman rapat aku, Din yang sering kali mengingatkan aku, yang semua ni ujian untuk aku. Yang menguji sejauh mana aku setia terhadap dia dan kesabaran aku terhadap dia. Aku terima semua ni. Ya semua ini ujian. Hidup ini memang ujian. Sepanjang hidup memang ujian.Ahh..


No comments:

Related Posts with Thumbnails