A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Sunday, June 7, 2009

Ayam!

Gua baru sampai rumah. Penat, dan berbau macam longkang. Tadi gua ke Paul's Place, ada gig Malaysian Rebelling Troops. Macam gua cakap semalam, gua datang bagi support untuk band Steel Crescent, band si Ayie. Performance SC tadi ok lah tapi sound buruk, gua agak kecewa sebenarnya. Tapi cover lagu Helloween, 'Warrior' memang best la sial. Gitaris SC memang power. Sebenarnya gig ni lebih kepada Punk/ Oi yang berideologi Malay Power aka NS. Eh entah betul ke tidak. Gua redah aje. Ada gak band-band tadi yang main style RAC, layan jugak pe. Tapi ada gak band yang cam tak ready, main gila kantoi. Gua pun cam tak syok aje bila camtu jadi. Tapi band-band yang last banyak best cam Xenophobia, Spider War dengan apa lagi tah. Xenophobia gua tengok dah macam thrash-crossover dah. Rupanya diorang ada cover lagu Helloween gak tadi.

Tapi tadi ada beberapa insiden tak best. Macam biasa ah gaduh-gaduh. Gua tengok pun rasa macam ridiculous. Anyway tadi memang chaotic ah. Ceh, dah pun punk/ Oi! punya set, memang la rabak. Macam nak roboh stage. Mika tadi pun cakap ada sekali tu dekat 23 orang atas stage. Anak haram gila babi ah sial. Gua memang takleh tahan ngan panas gila campur asap rokok jadi gua keluar sekejap-sekejap. Tadi memang ada budak-budak DMTM, jadi gua lepak semeja dengan diorang. Bobo panggil gua depressive sebab senyap, haha sial la. Tapi jujur ah gua macam cuak sikit la dengan budak-budak skin/ punk tadi. Ye arr dah gua memang bukan dari kelompok diorang. Budak-budak metal pun berapa kerat aje tadi. Shit sial. Gua buat bodo aje ah haha.

Pas gig abes around 10, gua ingat nak gerak balik KL. Bone kata nak anta gua balik, hadi gua okay saja. Sekali melencong pergi Jalan Semarak. Budak-budak organiser buat bbq. Eh, makan free! Suka ah gua tapi segan ah pasal gua mana kenal diorang. Lol. Tapi sebab lapar gua redah aje. Pas makan gua attempt la borak-borak ngan budak-budak skinhead yang gua kenal. Aaa ok apa. Diorang cakap ngan gua next gig diorang datang ah. Tak silap gua diorang budak-budak KL Troopers. Yang buat bbq tu pun diorang la. Gua tadahal la ideologi diorang NS ke apa ke. Melayu jugak. Baik ngan gua, camtu gak gua balas.Lagipun kitorang yang pergi tadi budak-budak DMTM pun NS gak lol. Dah tak payah soal DMTM tu apa. Diam. Tadi masa borak-borak diorang ada mention band Daarchlea lol. Pergh jangan main-main, skinhead pun dengar extreme metal tuuuuuuuuuu~ Haha. Kesimpulannya hari ni gua rasa terisi sikit dan kenal-kenal ah dengan kenalan si Din. Gua penat, gua malas nak tulis, mungkin gua tambah lagi.

Aufwidersehen.

No comments:

Related Posts with Thumbnails