A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Wednesday, May 20, 2009

Closure

Sekali lagi aku terkekeh-kekeh gelak.

Eh buat apa aku nak menyesal? Aku dah menyesal dari dulu lagi. Sampai satu tahap aku sedar, pehal nak menyesal? Skang bukan masa untuk menyesal. Eh hidup aku bukan revolve around sesiapa lah (nobody in particular, sekali lagi untuk avoid sesiapa naik angin tak memasal). Well, aku tak mahu elaborate lebih-lebih, nanti jadi too personal. Kelak yang malu aku dan juga orang-orang yang terlibat. You know, reputasi kena jaga juga. Oh come on, kau tak pernah fikir pasal tu?

It's ok lah kalau mahu sangka aku hipokrit ke apa kan. Tak kisah juga kalau panggil aku guna nama agama semata-mata nak dapatkan sesuatu. Tak kisah juga lah kalau nak sangka buruk-buruk pasal aku. Tak kisah. Sebab kalau aku explain berkati-kati pun bukan kau ambil peduli. Oh come on, mana seronok kawan dengan orang macam aku. Geeks are no fun, for fuck's sake! Geek hanya layak dapat thrashing dari sport jocks atau whatever it is.

Marah ya? Marah sebab attempt kau dapat balasan yang serba hostile dari aku? Kau tau kenapa? Eh think lah. Tu lah, boleh cakap depan-depan kau tak mahu. Guna cara macam ni last-last sendiri rasa nak mengamuk. Oh well, I'm not gonna debate siapa lagi matang ke apa sebab obviously kau akan rasa kau lagi matang dan kau akan cakap aku "need a time of your own to mature by yourself". Thumbs up. Betul sangat. Haha!

Eh sebenarnya bagus juga semua ni jadi. Takdelah, takde aku cakap kau ni manusia teruk ke apa. Kita semua sama aje. Amalan je yang bezakan kita. Aku rasa kau perlu duduk dan fikirlah betul-betul. Apa kau mahu sebenarnya dalam hidup. No no aku bukan nak berceramah.

Eh eh, rilek dowh. Aku okay aje. Aku dah lepas depression period. Toksah risau lah. Jangan risau, aku boleh hiduplah. It's just another period yang membolehkan aku kenali orang-orang dan juga aku. No no, bukan aku nak buang terus kau dari hidup aku. Tapi mungkin juga. I don't know. Hidup kena move on. Plenty of new people to meet. Thousands of obstacles to face. Billions of opportunities to grab. How old am I? 23? Ah muda lagi, hidup barely bermula pun.

Think, think. Sometime in the future, kalau Tuhan ada berikan kesempatan, aku akan berjumpa kau dalam keadaaan yang berbeza. Atau ini mungkin dah takde lagi, takpe jugaklah. Eh kau percaya Tuhan jugak kan? Aku memanglah deeply hurt, tapi in time aku akan get better. It's not the end of the world. Aku masih mampu senyum. I'm doing fine.

No comments:

Related Posts with Thumbnails