A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Wednesday, May 20, 2009

For once, cuba buang rasa keanak-anakan tu, kalau kita rasa kita mampu lah.

Instead of menjadi freak out dan maniac tak tentu hala, aku cuba take it easy dengan ajak Dee teman aku borak-borak sambil tolong dia carikan lagu apa tah dia nak tadi. Tak kisah ah dia duk cerita pasal makan, aku layankan aje. Sambil-sambil tu aku duk rekomen ah dia pi dengar album ESTK baru. Padahal aku pun belum dengar. Jadinya sama-sama download. Ala lemau sial. Tak best. Aku sambung aje ah download Thyrfing. Gila aih dari diploma aku memang dig gila babi band nih.

Yeah berbalik kepada isu nak meletup dan mencarut maki-maki berkoyan-koyan kat sini. Tak perlu la kot. Aku tau apa aku buat. Aku rasa tak perlu la kot nak tunjuk perasaan kat sini. Gila rebellious. Yela, kalau ikut mau aje cakap fuck you ungrateful fucking fuck kepala bapak kau sampai 7 keturunan buncit macam whateverthenameis tapi instead aku pilih untuk gelak, dan terus gelak. Gelak sampai berbuih, or whatever you may call it. Aku lagi suka hidup sekarang. Aku dah jumpa penyebab, aku dah nampak segalanya. Jadi tadahal ah. Cuma jangan datang rapat lah. Aku tak mampu nak kawal sepenuhnya. Seumpama volatile combination yang sungguh combustible, kita simpan menda tu di tempat selamat. Eh faham ke?

Jadi apa yang menyebabkan berlaku accuse sesama sendiri? Senang saja, lack of communication. Dan pemilihan saluran yang tak betul. Menyebabkan mesej disalahtafsir. Hey, pilihan di tangan masing-masing. Either bersemuka atau main cara bacul; yakni cakap sorok-sorok and pretend nothing happened. Boleh juga macam tu, tapi akan membawa risiko salah tafsir dan mengakibatkan salah faham yang maha buruk. Kadang-kadang untuk menilai seseorang hanya dari satu segi pun tak betul juga. Macam kau menilai seseorang dari segi penulisan, mungkin kau hanya betul sekitar beberapa peratus sahaja. Atau kau menilai seseorang hanya berdasarkan dari buah mulut orang. Hanya dari sumber yang belum tentu betul, kau nilaikan terus. Silap lah tu. Lagi parah bila kau berlagak tahu semua, siap dengan ekspresi riak seolah-olah 'gua betul,lu salah, so lu bole fuck off lah'. Hik, klasik sungguh. Sejujurnya, aku ada aje jumpa orang jenis macam ni. Memang memalukan dan lucu. Aku suka prove kepada orang macam ni betapa salahnya diorang (tak ditujukan pada sesiapa in particular). But hey, kebanyakannya mana mahu mengaku salah (sekali lagi,tak ditujukan pada sesiapa in particular. Kang tak sebut ada pula tak tido malam ke apa). Fine with me, pasal aku tau aku bukannya bagus and eventually kalau bukan aku yang tegur, somebody will.Definitely. Or maybe belajar sendiri dari kesilapan, that way kau lebih menghargai apa yang terjadi (with a price lah be it maruah kau hilang, or whatever lah). Tapi bila kau dah jumpa orang yang berperangai keras kepala tahap memang tak bole terima langsung (aka tahap pukimak penuh kutu,whooops tercarut), satu-satunya cara adalah kau buat tak tahu aje. Itu kalau kau jenis malas ambik pusing lah. Kalau kau jenis thrill seeker, kau lawan api dengan api. Tak kira la camne ending dia janji kau suka. Alah, it's your call mannnnnn.

Satu lah, if you have anything to say. Kau datang dan bercakap depan-depan. Takde jatuhnya maruah buat macam tu. Unless kalau kau memang fikir macam tu, ah tu nasib kau lah. Dan untuk aku, apa jadi pun aku tetap duduk sini, sebab aku tak nak apa-apa yang buruk jadi dah. Bacul tak nak ambil risiko? Mungkinlah. Atau mungkin tidak. Atau mungkin masa belum sampai. Oh come on, perlu ke berfikir negative sentiasa? Eh maraaaaaaaaaaaaaaah?

4 comments:

Anfaal Ridhuan said...

Haha.syok weh main cari lagu dan cakap pasal satey kat FB.haha..

Lepaih ni aku nak lagi lagu2 cam folk yang sentiasa buat aku nak joget tu.Ghey weyhh~ haha.

A, is for Anomaly said...

siau.asal ngan kau aje misti cakap pasal makan.kena plak time tgh malam.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaih!

yelahh aku burnkan ahh lagik cd nanti.ESTK dapat donload dah?tak best dohhh album baru dia.hihi.

Anfaal Ridhuan said...

haa~ aku baru nak dload balek STIK tu.eh eh..ESTK tu..

steak pun sedap weh~ haha..ape2 pun,karipap tetap no 1!!

A, is for Anomaly said...

haram duk cakap pasal makan aje 24 jam.haha.

Related Posts with Thumbnails