A: An Autopsy

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Adman by day, music writer by night. Closet metalhead on weekends. You may find me weird, but that's just probably you.

I quit smoking and proud of it

Saturday, May 16, 2009

Jadi, hari ni seperti gua dah janjikan kat Azim lebih kurang seminggu lepas, kami pergi career exhibition dekat PWTC. Takde la into sangat sebab gua tau scope untuk career untuk lepasan (technically belum lagi graduate ahh hehe) advertising macam gua memang susah nak jumpa job kat expo camtu tapi gua gagahkan la pergi. Mana tau rezeki terpijak ke apa kan.

Pas Subuh gua tertido balik pulak sampai pukul 9. Haram, kalut jugak gua nak bersiap-siap. Dah le gua dah lama tak pergi PWTC, mana tau siol naik LRT pi sana. Keluar toilet aje gua tengok phone gua ada misscall dari Azim. Sah dia dah sampai sana.

"Weih, pehal?"

"Kat mana ko dowh?Gerak dah?"

"Arr aku baru abes mandi haha. Ko dah sampai ke. Aku siap ni terus pergi ahh."

"Ramai gila kat sini. Belum bukak lagi dah penuh ni."

"Aaa takpe. Aku sampai kang aku call ke apa."

Siot. Dah lari planning ni. Cepat-cepat gua iron kemeja ngan print resume. Tu aaa malam semalam buleh buat pi main tangguh kerja. Terus gua sauk resume, pen ngan pendrive yang dah isi ngan soft copy resume. Gua pasang earphone kat telinga, gua pakai kasut Converse itam gua tu, gua singgah kejap kedai beli Dunhill sebatang baru gua gerak.Gua sampai PWTC dalam 10 lebih. Cepat gak sampai. Heran gua. Tapi satu ah gua nak tergelak, gua kalut mencari mana tempat exhibition tu. Gua call Azim nak tanya mana tempat tuh. Haram dia nak angkat. Gua sms pun dia tak reply. Gua dah jadi baran. Gua cari gak la akhirya jumpa gak. Gila jauh ke dalam rupanya. Orang tak payah cakap la ramai camne. Macam sardin. Pastu kena register pulak. Gua tadahal dengan tu. Gua register la pakai komputer sana. Diorang minta resume gua yang soft copy dalam pendrive tuh. Gua dengan tenang cucuk la pendrive gua. Terus gua pucat. Apasal kosong ni?Argh mana pergi resume gua wei! Terpaksa gua fill in resume kat situ jugak. Spoil betul ah.

Overall takde apa yang menarik lah. Gua pusing-pusing sampai bahu naik sengal berlaga dengan orang. Gua drop la resume gua kat 3, 4 booth. Pastu ada gak jumpa budak-budak MassComm kat situ. Pastu Fifi dengan Syuk datang dalam pukul 1 camtu. Diorang pun konon nak usha job lah. Last skali sama lemau macam gua. Kami decide ah nak lepak lunch. Daripada buang masa baik pergi makan. Hoho. Kat Nasi Ayam Keramat. Since kat Facebook ari tu dah kepoh-kepoh mintak gua belanja budak-budak BackLineboys makan kat situ, gua turutkan aje ah. Lagipun gua memang dah janji dengan diorang. Lepak dengan diorang memang kecoh ah siak. Gua memang dah lama tak gelak-gelak gila babi punya. Sempat ah on the way nak pergi kereta Azim diorang duk usha-usha phone baru gua. Henfon lama gua dah rosak. Habis jahanam button. Terus gua tukar baru.


Nokia 5130 XpressMusic. Takpa, janji puas hati. Ada mp3 player, 1GB SD card ngan apa lagi tah. Gua buta technology ah. Yang penting gua tak hadap nak bikin video 3GP atau camwhoring angle 45 degree aka Myspace angle.Walaupun Azim bahan gua sebab phone gua takleh main Facebook cam phone HTC dia, gua tak kisah.

"Phone warna biru, pondan!"

"Bapuk gila pakai phone ada sarung!"

Sial ah gua makan kutukan tadi. Gua sebenarnya tak tau apa nak tulis pasal gua penat gila ah. Kena pulak hujan tadi kannn.



Fifi, as usual nak jadi macam idola dia (Azim) dan jadi camwhore ngan phone gua.

5 comments:

afif ahmad said...

hahhaaha...best kan pegi career expo tuh...

"Fifi, as usual nak jadi macam idola dia (Azim) dan jadi camwhore ngan phone gua." - idola la sangat~

A, is for Anomaly said...

ntah ah.tatau nak cakap.kecewa gak pi sana dowh.nasib baik korang ada.kalo tak mau aku balik keramat maki-maki aje lol.

korang bukan idoalakn si azim ke?lol!

SkyLark said...

ala fi, ko mmg takleh nampak aku lebih dari ko.. tu yg ko slalu bersikap ego kat aku.. kan fifi? haha..

min ko nih agak pondan gak ek.. tulis blog sial~

SkyLark said...

ala fi, ko mmg takleh nampak aku lebih dari ko, tu yg ko bersikap ego ngan aku.. kan fifi? haha!

min, ko nih agak pondan gak ek...
tulis blog pon nak emosi.. ceh~ dasar pondan keramat!

A, is for Anomaly said...

eleh,cakap gua emosi.lu x pikir lu punya emo camne.ego melangit tuih!

movie ah jom azim.lu belanja.OU!

Related Posts with Thumbnails